Δεν είναι όλα τα έλαια και λίπη το ίδιο. Εκτός από τα trans λιπαρά για τα οποία δεν θα έχεις ακούσει και τα καλύτερα, υπάρχουν τύποι ελαίων που είναι πραγματικοί δυναμίτες υγείας. Ο λόγος θα μπορούσε να είναι για παράδειγμα, η περιεκτικότητά τους σε απαραίτητα λιπαρά οξέα, όπως τα ωμέγα 3 που συμβάλλουν στη μείωση των φλεγμονών και της αρτηριακής πίεσης, στην καλή υγεία του καρδιαγγειακού, των αρθρώσεων και πολλών άλλων συστημάτων του οργανισμού. Παράλληλα, τα λιπαρά οξέα που περιέχονται στα λίπη, αποτελούν δομικά συστατικά κυττάρων, ορμονών, και άλλων σημαντικών μορίων που συμβάλλουν στη φυσιολογική λειτουργία ενός οργανισμού. 

Και τότε γιατί όλη αυτή η προπαγάνδα κατά των λιπών; Μας κάνουν ή δεν μας κάνουν καλό τελικά;

Το κλειδί είναι να γνωρίζεις ποιο είδος ελαίου πρέπει να χρησιμοποιήσεις. Και φυσικά να το αντιμετωπίζεις ως μέρος ενός συνολικότερου διατροφικού πλάνου, το οποίο θα ελαχιστοποιεί τα επεξεργασμένα τρόφιμα, τους απλούς υδατάνθρακες και τη ζάχαρη.

Υγιεινά και μη υγιεινά έλαια

Ένας εύκολος κανόνας που μπορείς να έχεις στο μυαλό σου είναι ότι, σε γενικές γραμμές, τα πιο υγιεινά έλαια είναι υγρά και φυτικής προέλευσης. Και ναι, το ελαιόλαδο, που λογικά είναι το πρώτο που έρχεται στο μυαλό σου το αξίζει από κάθε άποψη.

Το ελαιόλαδο υποστηρίζεται από πλήθος μελετών που το αναδεικνύουν ως εξαιρετική πηγή λιπαρών, βοηθά στη μείωση της χοληστερόλης και παρέχει αντιοξειδωτικά. Επιπλέον, το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, αποτελεί την ιδανική εκδοχή, μιας και είναι το πιο πλούσιο σε συστατικά και το πιο αγνό και ενεπεξέργαστο. Σημείωσε ότι ένα επιπλέον avantage του ελαιολάδου είναι η ευκολία με την οποία μπορείς να το βρεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ, καθώς και η τιμή του που σε γενικές γραμμές είναι πιο χαμηλή συγκρητικά με τα περισσότερα έλαια-superfoods.

Στη λίστα με τα υπόλοιπα “υγιεινά”, θα βρεις επίσης τα έλαια από καλαμπόκι, κανόλα, λιναρόσπορο, και ηλίανθο.

Στη στήλη με τα “λιγότερο υγιεινά” , υπάρχει το λαρδί, το βούτυρο, το φοινικέλαιο και το λάδι καρύδας. Το κοινό χαρακτηριστικό τους είναι ότι έρχονται σε ημιστερεά κατάσταση και έχουν υψηλό επίπεδο κορεσμένων λιπαρών. Η κατανάλωση αυτού του λίπους αυξάνει την LDL χοληστερόλη (τη γνωστή και ως…